مهرگون

تنها وبسایت آموزشی استاد خدیجه احمدی

6عادت جادویی که باعث می شود از99% مردم موفق تر باشید؟

16 عادت جادویی برای موفقیت

سلام . خدیجه احمدی هستم مدرس اعتماد بنفس و عزت نفس در این مطلب به شما کمک می کنم با کسب اگاهی های لازم درمورد عادت هایی که باعث می شوند از 99% مردم موفق تر باشید , طعم موفقیت و حس و حال خوب را در زندگی تجربه کنید .

مقدمه مقاله

همه ی ما دوست داریم به موفقیت های زیادی در زندگی برسیم . گاهی به زندگی افراد موفق نگاه می کنیم و حسرت می خوریم .گاهی هم نمیدانیم از کجا و چگونه شروع کنیم ؟
برای بدست اوردن خواسته هایمان در زندگی لازم است اصولی را رعایت کنیم و عادت های جدیدی در خود وجود بیاوریم .
اینکه تا الان چگونه زندگی کرده اید و چه عادت های خوب یا بدی داشته اید اصلا مورد بحث نیست , ما در این مقاله یاد می گیریم چگونه با ساختن عادت های جدید اتفاقات جدیدی در زندگی خلق کنیم و موفق شویم .

جمله ی زیبایی در کتاب عادت های اتمی خوانده ام که هم اکنون به خاطر دارم و دوست دارم شما هم به خاطر بسپارید . ” در دراز مدت , کیفیت زندگی ما اغلب به کیفیت عادات ما بستگی دارد . جیمز کلیر-عادت های اتمی

6جادویی که باعث می شود از99% مردم موفق تر باشید؟

16 عادت برای موفقیت

16 عادت برای موفقیت

1-پیاده روی صبحگاهی

پیاده روی صبحگاهی می تواند یک انتخاب بسیار عالی برای شروع روزتان باشد . زیرا تحقیقات نشان داده است که حس و حال شما تا 30 دقیقه بعد از اینکه از خواب بیدار می شوید , می تواند روز شما را تنظیم کند .
پس چه بهتر که با پیاده روی بتوانید اندورفین را در بدنتان ترشح کنید که باعث حس و حال خوبتان می شود .

اگرشرایط پیاده روی در محیط بیرون را داشتید پیشنهاد می کنم از بردن تلفن همراه خودداری کنید تا حین پیاده روی فرصت داشته باشید که کمی فکر کنید.

اما این راهم بگویم برای کسی که می خواهد موفق تر از دیگران باشد هیچ بهانه ای نباید به میان باشد و تمام سعی بر این باشد که متعهد به خود باشد و عادت های جدیدی در خود ایجاد کند .
به طور مثال برای کسی که امکان ندارد در محیط بیرون به پیاده روی برود , در منزل و در حد امکانات خود این عادت را در خود ایجاد کند . کمی راه برود و تنفس عمیق بکشد و از ساکن ماندن دوری کند .

2-شکرگزای از موهبات خداوند

وقتی بتوانید روز خود را با شکرگزاری از خداوند به خاطر تمام داشته ها و موهبت هایی که به زندگی تان داشته است , شروع کنید در حقیقت فرکانس مثبتی را از طریق کلام خود به کائنات انتقال داده اید و متعاقبا حس خوب ان را دریافت خواهی کرد .
شکرگزاری بسیار کار پسنده ای است و کسی که شکرگزار باشد زاویه نگاهش به همه چیز تغییر می کند و از دریچه فراوانی و وفور به زندگی نگاه می کند و همین توجه به داشته ها در رسیدن به نعمت های بیشتر بسیار مهم است .
حتما با این بیت اشنایی دارید :
شکرنعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند

اگر بتوانید این بیت را سرلوحه ی خود قرار دهید .

حتی می توانید در حین پیاده روی صبحگاهی با خود عهد ببندید که بابت 10 نعمت از خدا سپاسگزاری کنید .

3-روزانه 3 هدف را برای خود مشخص کنید

عادت‌های قدیمی

عادت‌های جدید

در یک دفتر 3 هدف روزانه ی خود را یادداشت کنید و با این کار به تحقق ان کمک زیادی کرده اید زیرا یادداشت کردن باعث می شود ذهن فقط روی همان موارد تمرکز کند .
از اهمیت نوشتن هرچقدر بگوییم کم است که اگر اینطور نبود خداوند در قران به قلم قسم نمی خورد “نون و القلم ” پس از این عادت موثر در زندگی بهره ببرید .

4-چالش های جدید درست کنید

افتادن در چرخه ی کارهای تکراری به مرتب می تواند حال مان را بد کند و دچار روزمرگی شویم .در این حالت است که حوصله ی چیزی را نداریم. کارهای تکراری مثل رفتن به سرکار , نشستن پای تلویزیون , خواب می تواند یک چرخهی معیوبی باشد که بیشتر حس پوچی به همراه دارد .
پس چالش های جدیدی درست کن و با این کار عادت جدیدی برای خود درست کن .مثلا می توانید کارهایی که تا به حال انجام نداده اید را انجام دهید .دوچرخه سواری , رفتن به رستوران ,تماشای تئاتر و کوه نوردی ممکن است شامل کارهایی باشد که دوست دارید انجام دهید .

5-دایره روابط تان را گسترش دهید

ماهیانه حداقل با یک فر جدید ملاقات کنید . کسانی که می تواند به رشد تان کمک کند و یا دوستان دوران مدرسه و یا هم باشگاهی تان می تواند یک ملاقات خاطه انگیز باشد که شما را از روتین زندگی تکراری خارج کند و علاوه بر تقویت حس تعلق , امید به زندگی تان بالاتر رود .

به یاد داشته باشید افرادی موفق ترند که دایره ارتباطی قوی داشته باشند و بر روی شبکه سازی خود سرمایه گذاری کنند.

6- به ظاهر خود اهمیت دهید

رسیدگی به وضع ظاهری و پوشیدن لباس های مناسب حس خوبی منتقل می کند و اعتماد بنفس را بالا می برد . از این کار بسیار ساده بسیاری سهل انگاری می کنند و به ظاهر خود اویویت نمی دهند .
لباس مناسب نشانه ی شخصیت ماست وباید توجه به ان را دست کم نگیریم . افرادی که در زندگی موفق ترند ازشمایل و وضع ظاهری نیز با دیگران متفاوت است و برای احساس ارزشمندی خود ارزش قائلند و پوشیدن لباس مناسب را تنها یک گزینه نمی دانند و به ان اولویت می دهند .

سخن پایانی :

نکای که در این مطلب گفته شد براساس تجربه هایی که در مسیر موفق ترشدن تان کمک می کند . همه ی تلاش من این است که بتوانم اطلاعاتی را انتقال دهم که با تجربه و ازمون و خطا بدست امده تا شما عزیزان بتوانید در زندگی پیاده کنید .
در همین راستا در این مطلب 6 عادت جادویی را ارائه کرده ام که در نگاه اول شاید خیلی پیش پا افتاده به نظر بیاید اما کافی است ان را پیاده کنید تا تاثیرات مثبت ان را ببینید .
موفق باشید .خدیجه احمدی

خدیجه احمدی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید