مهرگون

تنها وبسایت آموزشی استاد خدیجه احمدی

راز موفقیت در زندگی چیست؟

راز موفقیت در زندگی

سلام .خدیجه احمدی هستم از سایت آکادمی مهرگون و مدرس عزت نفس و اعتمادبنفس به شما کمک می کنم به راز موفقیت در زندگی و رسیدن به ایده ال های خود بوسیله ی مطالعه ی این مقاله دست پیدا کنید .

مقدمه

همه ی ما وقتی زندگی افراد موفق را در فضای مجازی می بینیم یا در کتاب ها می خوانیم به انها غبطه می خوریم ولی هیچ وقت به دنبال این نمی رویم که ببینیم راز موفقیت انها در زندگی چیست ؟
شاید به این خاطر که به خود می گویید “شرایط انها کجا و شرایط ما کجا “من نمی توانم مثل انها باشم.
درواقع این نوع نگرش و طرز فکر از عزت نفس پایین ناشی می شود . وقتی خودت را لایق و شایسته نمی دانی و احساس لیاقت نمی کنی همیشه دیگران را بیشتر از خود قبول داری و توانایی های خود را نادیده می گیری .

بیاید به یکدیگر قول دهیم درهرسنی که هستیم یک بار برای همیشه تمام تلاش مان را بکنیم ودنبال شرایط نباشیم که فراهم شود , بلکه شرایط را خودمان بسازیم , ان هم با رازهایی که در ادامه با شما عزیزان به اشتراک می گذارم .

راز اول : خوداگاهی

راز موفقیت با خدیجه احمدی

راز موفقیت با خودآگاهی

خوداگاهی پیش نیاز موفقیت ما در زندگی است . زیرا با خوداگاهی می توانیم تصمیم های بهتری بگیریم و قدم های هوشیارانه ای برداریم . خود اگاهی یعنی به اعمال و رفتار, گفتار و سبک زندگی تان اشراف نسبی داشته باشید و نسبت به انها اگاه باشید .
افراد موفق لایف استایل متفاوتی دارند و عمده ی تفاوت انها با افراد معمولی این است که هراقدامی انجام می دهد در راستای اهدافشان است . این یعنی قبل از اینکه بخواهند دست به کاری بزنند از خود می پرسندچه دلیلی برای انجام دادن ان دارم ؟
پرسشگری یکی از بهترین روش های خودشناسی است که کمک می کند اگاهی بیشتری به دست بیاوریم . زمانی که از خود سوال می کنید هدفم در زندگی چیست ؟ تازه سلولهای مغزی به دنبال یافتن ارتباطی با ان می گردد و این اغاز تغییر است .
در خوداگاهی نقاط قوت و ضعف, توانایی ها و استعدادها , اهداف تان را می شناسید . هرچه قدر زمان بیشتری را برای کنکاش خود خرج کنید به لایه های عمیق تری از خود می رسید که شاید سالها از ان دور بوده اید .

وقتی به تازگی وارد حوضه اموزش شده بودم هیچ وقت فکر نمی کردم بتوانم نویسنده ی خوبی هم باشم . درواقع در جریان اموزش وکسب خوداگاهی بیشتری از خود در این مسیر قرار گرفتم.
هرچقدر بیشتر خود را ملزم به تفکر کردن کنیم, می توانیم از کنار هم قرار دادن پازل های زندگی خود را بهتر بشناسیم .
همانطور که من وقتی بیشتر فکر کردم تکه هایی از خودم را در گذشته پیدا کردم که شبیه به یک نویسنده ی کوچک بود . درست است من از کودکی علاقه به نوشتن داشتم و این را از دست نوشته هایی که از گذشته به جای مانده است ,فهمیدم .
ارتباط ان دست نوشته ها با امروزم بی ربط نیستند در حقیقت با گذر زمان تنها ما کامل تر می شویم در صورتی که بتوانیم با اگاهی نسبت به خود رفتار کنیم و استعدادهای خود را کشف کنیم .

همه ی ما انسان ها ذاتا استعدادهایی داریم که درما نهفته است و اگر بتوانیم با خوداگاهی به ان دست پیدا کنیم در مسیر درستی قرار می گیریم که میتواند سرنوشت ما را بسازد .
بسیاری افراد هستند که با قرار گرفتن در مسیرهای نادرست از روی نااگاهی وقت خود را تلف می کنند . بسیاری دیگر براساس نیازهای دیگران یا جامعه وارد کاری می شوند ولی درهردوحالت بعد از مدتی خسته می شوند و فکر می کنند دیگر نمی توانند ادامه دهند .
این موضوع برابر است با نداشتن درک و خوداگاهی درستس از خود وگیر افتادن در منجلابی که در ان احساس بدی داریم . طبیعی است وقتی در مسیری قرار داشته باشیم که طبق ارزش های ما نباشد روزی برایم مان کسل کننده میشود .

بنابراین داشتن خوداگاهی و بینش درستی از خود می تواند نصف مسیر را برای مان روشن کند و ادامه ی مسیر موفقیت هم مواردی است که در ادامه با شما عزیزان به اشتراک می گذارم .

راز دوم :طبق برنامه ریزی جلو بروید

برنامه ریزی یک راز موفقیت

راز موفقیت با برنامه ریزی

افراد موفق وقتی یک روز را به پایان می رسانند و می خواهند استراحت کنند و بخوابند برنامه ی روز بعد خود را می نویسند و اولین کاری که صبح انجام می دهند این است که به چک لیست نوشته شده ی اهداف خود نگاه کنند تا روزشان به برنامه شروع شود .
اگر بتوانید طبق برنامه جلو بروید وسیستم برنامه ریزی از شب قبل را در زندگی خود پیاده کنید شما دیگر جزء افراد معمولی نیستید و با اهدافتان زندگی می کنید این درحالیست که افراد معمولی بدون هیچ برنامه ریزی هر روز صبح بیدار می شوند و در همان ساعات ابتدایی صبح حتی سرگردانند که ان روز را چطور باید بگذرانند ؟
قطعا شما که این مقاله را می خوانید در این دسته قرار ندارید زیرا به موفقیت خود در زندگی اهمیت قائل هستید . پس اهداف تان را به ترتیب اولویت بنویسید و هدفی که در دراز مدت بیشترین تاثیر را روی زندگی تان دارد را مشخص کنید و هر روز یک اقدام کوچک برای نزدیک شدن به ان انجام دهید .
اهداف باید واضح و شفاف و قابل دسترسی باشند . این یعنی تا می توانید اهداف تان را با جزییات بنویسید به طوری که بتوانید ان را انجام دهید .
اگر هدفگذاری در سال ۱۴۰۲ را یک فیل فرض کنیم نمی توان ان را درسته قورت داد باید ان را تکه تکه کرد تا بتوان قورتش داد .
در نتیجه اهداف اگر واقع بینانه نباشد و دور از دسترس باشد نتیجه ای به همراه ندارد .
به طور مثال حقوق شما در ماه ده میلیون تومان است و می خواهید به درامد بالای صد میلیون برسید در این حالت نمی توان هدف را صد میلیون تعیین کرد بلکه باید ابتدا هدف را دوبرابر در نظر گرفت . ( ده میلیون به بیست میلیون ) .این روش بسیار واقع بینانه تر است تا اینکه بخواهید فیل را درسته قورت دهید .

راز سوم :قالب های فکری و باورهای درستی بسازید

باورها برای رسیدن به موفقیت

باورها برای رسیدن به موفقیت

قالب های فکری همان پیش فرض های ذهنی ما هستند که ممکن است از گذشته توسط خانواده شکل گرفته باشد و باورهای محدودکننده ای داشته باشیم .
به طور مثال یکی از قالب های فکری که بیشتر ما با ان درگیر هستیم این است که به ما گفته اند : نابرده رنج گنج مسیر نمی شوند… این در حالیست که با تکیه بر قدرت ذهن و کار کردن روی ذهن میتوان پولساز شد و پولهای هنگفتی که امروزه افراد موفق در سطح جهان به ان دست پیدا کردند از طریق ذهن قدرتمند انهاست نه سخت کار کردن و کار فیزیکی و طاقت فرسا انجام دادن .
در جامعه ی ما متاسفانه این فرهنگ هنوزبه خوبی جا پیدا نکرده است که می توان از طریق یک ذهن قدرتمند پولساز شد .اکثریت بر این باورند که باید کار یدی و فیزیکی انجام دهند تا بتوانند پول به دست بیاورند .
اکنون زمان این است که این باور محدودکننده را کنار بگذارید و قالب های فکری خود را دستکاری کنید و باورهای درست بسازید .
باور همان فکرهایی است که بیشتر با ان درگیرید . مثلا اگر فکر کنید که گرانی و تورم به شما فشار می اورد و نمی توانید زندگی خود را بگذرانید یک باور مخرب است که مانع رسیدن به باور فراوانی می شود .
انچه واقعیت دارد و باید به ان باور داشت باور به فراوانی در جهان هستی است . همه چیز در جهان به اندازه ی کافی وجود دارد و برای همه به طور یکسان است فقط انسان باید با باورهای درست به انها دست پیدا کند .

یکی از راههای تقویت باورهای درست این است که عبارت های تاکیدی بنویسید . در مورد هر چیزی که فکر می کنید بدست اوردن ان سخت است ان رابه صورت داشته بنویسید . مثلا ماشین مورد علاقه تان اینگونه بنویسید که من ماشین مورد علاقه یخود را به راحتی و به بهترین شیوه خریداری کرده ام .
باتکرار این عبارت های تاکیدی ضمیر ناخوداگاه تان بیدار می شود و سیگنال هایی را به ضمیر خوداگاه تان ارسال می کند که رسیدن به ان را برای تان مسیر می کند .
تصویر سازی ذهنی نیز می تواند به بدست اوردن خواسته هایتان به شدت کمک کند . خود را در ماشین مورد علاقه تان تصویر سازی کنید و ان را احساس کنید .انگار که داخل ان نشسته اید و پشت فرمان ان قرار دارید .

در حقیقت خواسته هایمان را باید یک بار در ذهن بدست بیاوریم و باردیگر در واقعیت .

امیدوارم اهمیت موضوع را فهمیده باشید و از امروز این قدم را برای رسیدن به موفقیت همیشه در زندگی خود پیاده کنید .

راز چهارم :سرمایه گذاری روی خود

سرمایه گذاری روی خود

سرمایه گذاری روی خود

وقتی صحبت از سرمایه گذاری می شود افراد معمولا ذهنشان به سمت ملک و املاک کشیده می شود و گمان می کنند سرمایه گذاری فقط به خرید مستقلات ختم می شود وکسی که دارای انها هستند جز افرادسرمایه دار هستند.
اما اشتباه نکنید , سرمایه گذاری روی خود را هیچ گاه فراموش نکنید و در اولویت قرار دهید .
وقتی اموزش می بینید و مهارت های مختلف یاد میگیرید و یا مطالعه کردن و یادگیری را سرلوحه ی زندگی کنید در اصل این ذهن شماست که سرمایه ی شماست و هیچ کس نمی تواند ان را از شما بگیرد .
یادگیری مطالب و مطالعه نوعی سرمایه گذاری ابدی است درحالیکه املاک و مستقلات را ممکن است روزی از دست بدهیم .
بنابراین هرچقدر به یادگیری و اموزش بها بدهید مهارت های بیشتری کسب می کنید و هرچقدر که مهارت های شما بیشتر باشد منابع درامدی بیشتری خواهند داشت .
علاوه بر یادگیری اهمیت دادن به سلامتی نیز جزء سرمایه های ما هستند . افرادی که همواره ورزش می کنند بدن خود را برای روزهای کهنسالی تضمین می کنند و درواقع نوعی سرمایه گذاری فیزیکی انجام می دهند تا در سنین بالا و کهولت از قوای بدنی بیشتری برخوردار باشند .
افراد موفق ورزش کردن را جزء اصلی ترین موارد در زندگی خود می دانند و علاوه بر سلامت روح به سلامت جسم هم اهمیت می دهند .

سخن اخر :

در این مقاله درمورد رازموفقیت در زندگی صحبت شده است و چهار راز که شما را به موفقیت می رساند اگاهی های لازم داده شده است . برای رسیدن به موفقیت در زندگی باید راه درست را بوسیله ی استمرارو تجسم کردن و مداومت بیشتر ادامه دهیم. ممکن است در میانه ی راه خسته شوید اما همیشه به این فکر کنید که اگر ادامه ندهید مسیر باشیب تندتری به سمت شکست پیش می رود .بامهرخدیجه احمدی

خدیجه احمدی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید