مهرگون

تنها وبسایت آموزشی استاد خدیجه احمدی

کاریزما چیست؟ چگونه فردی کاریزماتیک باشیم؟

چگونه کاریزماتیک باشیم
رسیدن به شخصیت کاریزماتیک

رسیدن به شخصیت کاریزماتیک

شمارا دعوت میکنم به یکی دیگر از مقاله های سایت مهرگون. دراین مقاله قرار است به مفهوم کلمه ی کاریزما پی ببریم و بدانیم چگونه فردی کاریزماتیک باشیم.ما دو خواهر هستیم و من سه سال از خواهرم بزرگتر هستم او با اینکه ازمن کوچک تر است تاثیر گزاری بیشتری روی دیگران دارد.
وقتی باهم وارد جمعی می شدیم او توجه بیشتری را به خود جلب می کرد و کانون توجه دیگران میشد اما من نمی توانستم افراد را به خود جذب کنم بنابراین روزی تصمیم گرفتم خصوصیاتی را در خودم تقویت کنم که منجر به تاثیرگزاری بیشتری درمن شد و قرار است در ادامه درمورد این ویژگی ها صحبت کنیم تا فرد کاریزماتیکی باشیم.

کاریزما چیست؟

اینطور بگویم که کاریزما معنی واحدی ندارد و افراد گوناگون تعاریف مختلفی را بیان میکنند اما به طور کلی بهتر است بدانیم ریشه ی این کلمه یونانی است درحقیقت کاریزما از کلمه ی کاریس به معنای جذابیت گرفته شده و به افرادی اطلاق می شود که با ویژگی هایی که دارند میتوانند دیگران را به خود جذب کنند.

قدرت هایی که در این افراد وجود دارد میتواند برای دیگران جذاب باشد و ازین رو دیگران را به خود جذب می کنند.

ویژگی افراد کاریزماتیک

ویژگی افراد کاریزماتیک

معمولا دیگران دوست دارند افراد کاریزماتیک را الگوی خود قرار دهند زیرا ویژگی های بارزی درآنها وجود دارد که آنها را خاص خودشان کرده است.

درادامه قرار است با این ویژگی ها بیشتر آشنا شویم.

اعتماد بنفس

اولین و مهم ترین ویژگی شخصیتی در یک فرد کاریزماتیک داشتن اعتماد به نفس است. زمانی که به خود و توانایی های خود اعتماد داشته باشید و بتوانید در آن ادعا کنید از اعتماد بنفس بالایی برخوردارید. افرادی که اعتماد بنفس بالایی دارند درابتدا به شناخت خود پرداخته اند و توانسته اند توانایی های خود را بشناسند و آنها را به مهارت تبدیل کنند. افراد کاریزماتیک با تقویت مهارت و توانایی های خود به اعتماد بنفس خود می افزایند.

مهرورزی

افراد کاریزماتیک بدون اینکه از دیگران توقع داشته باشند به دیگران مهر می ورزند.
درحقیقت مهرورزی و مهرورزیدن از روح بزرگی نشات می گیرد.
افراد کاریزماتیک میتوانند روح بزرگی داشته باشند و بی قصد وغرض به دیگران محبت کنند.
اینکه بتوانیم بدون توقع به دیگران مهر بورزیم ما را جذاب تر می کند.

داشتن لبخند واقعی

افراد کاریزماتیک لبخند واقعی و از ته دل می زنند که معمولا به ان لبخند دوشن گفته می شود. لبخندی که برگرفته از اعماق درونی فرد است و وقتی به چهره ی فرد نگاه کنیم حس خوب ان به دیگران منتقل می شود.
لبخندهای تصنعی و تظاهری درخور شان افراد کاریزماتیک نیستند افراد کاریزماتیک با لبخندهای واقعی که از اعماق وجود شان برگرفته است بسیار آنها را جذاب تر می کند.

نام دیگران را به خوبی به زبان می آورند

افراد کاریزماتیک میدانند زمانی که از نام اشخاص در ارتباطات خود با دیگران استفاده کنند آنها را جذاب تر می کنند بنابراین وقتی با کسی صحبت میکنید نام او را به درستی و با حس خوب صدا بزنید طوری که فرد حس ارزشمند بودن کند و ملاقات با حس خوب پایان یابد.
به یاد داشته باشید خیلی مهم است که چه تصویر ذهنی در ملاقات با دیگران می سازید!
شما به راحتی می توانید تنها با بیان کردن نام مخاطب خود او را به سوی خود جذب کنید و تصویر ذهنی مثبتی بسازید.

مدام درحال یادگیری هستند

افراد کاریزماتیک دانش و اطلاعات عمومی خود را در هر زمینه تقویت می کند درمورد اقتصاد، روانشناسی، پزشکی، سیاست و… اطلاعات عمومی دارند و وقتی وارد بحث با دیگران می شوند حرفی برای گفتن دارند .
افراد کاریزماتیک میدانند درجهانی که درحال گسترش علم و فناوری است، انسان نیز باید خود را گسترش دهد و علم خود را به روز نگه دارد.

توانایی برقراری ارتباط با غریبه ها

توانایی برقراری کانال ارتباطی با غریبه ها را افراد کاریزماتیک دارند.
آنها می توانند با افراد درون گرا و یا برون گرا به راحتی وارد گفتگو شوند.
این قابلیت تحسین برانگیز است که بتوانیم سرصحبت را با افراد غریبه باز کنیم و درمورد موضوع مشترکی صحبت کنیم.

کسانی که ارتباطات قوی تری با افراد غریبه دارند همواره در زندگی موفق ترند زیرا میتوانند با طیف مختلف مردم آشنا شوند و درمورد آنها شناخت پیدا کنند.

چهره ی گویا

افراد کاریزماتیک چهره ی بسته و بی حالتی ندارند چهره ی آنها بیان گر احساسات واقعی شان است.
چهره ای که در آن احساس رضایت درونی همراه با آرامش نهفته است.
افرادی که چهره ی بشاش و درعین حال موقری دارند برخود و احساسات خود تسلط بیشتری دارند و به جذابیت و کاریزما بودن آنها بسیار کمک میکند.

آیا کاریزماتیک بودن مهارت اکتسابی است؟

 

داشتن شخصیت کاریزماتیک مانند هر مهارت دیگری اکتسابی است همانگونه که یادمیگیریم چطور مودبانه و فن بیان خوب صحبت کنیم و وارد رابطه با دیگران شویم کاریزماتیک بودن را نیز میتوان با کسب اگاهی بیشتر کسب کرد.
در دنیایی که همه چیز در حال تکامل است انسان نیز باید به سیر تکاملی خود اهمیت قائل باشد تا بتواند با داشتن شخصیت کاریزماتیک به سمت و سوق اهداف خود حرکت کند.

سخن پایانی:

همه ی مادوست داریم مورد توجه دیگران قرار بگیریم و در ارتباط با دیگران به شکل بهتری عمل کنیم. اینکه بخواهیم تاثیرگزارباشیم و روی دیگران تاثیر مثبت بگذاریم مهارت کاملا اکتسابی است که میتوانید با مطالعه ی این مقاله به شخصیت کاریزماتیک نزدیک و نزدیک تر شوید و در مراحل زندگی موفق تر ظاهر شوید.

خدیجه احمدی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید