مهرگون

تنها وبسایت آموزشی استاد خدیجه احمدی

چگونه به خواسته هایمان برسیم؟

رسیدن به خواسته

اگراز شما بپرسم چه خواسته هایی در زندگی داری؟ هیچ وقت نمی گویید هیچ خواسته ای. خدیجه احمدی هستم از سایت مهرگون و در این مقاله قرار است به شما بگویم چطور به خواسته‌های خود برسید.

همه ی ما انسان ها خواسته هایی در زندگی داریم اما اکثر ما نمیدانیم این خواسته ها چطور رنگ واقعیت به خود میگیرند و در زندگی ما پدیدار میشوند. مثلا داشتن یک رابطه ی عالی یا داشتن یک ماشین مدل بالا میتواند خواسته ی بیشتر ما باشد.

اما واقعیت اینجاست که وقتی خودمان را ارزشمند بدانیم و عزت نفس بالایی داشته باشیم برای خواسته هایمان تلاش می کنیم در غیر این صورت به همان وضعی که داریم عادت می کنیم.

احساس ارزشمندی و عزت نفس بشدت در زندگی ما نقش بسزایی دارد. اگر کسانی را می بینیم که در فقر دست و پنجه نرم میکنند و عذاب می بینند در واقع این افراد احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس نمی کنند که بخواهند برای خواسته هایشان تلاش کند .

دراین مقاله قصد داریم با چندوچون و عوامل موثر در رسیدن به خواسته ها بیشتر بدانیم.

دراین مقاله میخوانیم:

• خواسته باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

• مراحل رسیدن به خواسته ها:

• عوامل موثر درسرعت رسیدن به خواسته ها

خواسته باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

همه ی ما خواسته هایی در زندگی داریم که کم نیستن و ممکن است گاهی مواقع اینقدر خواسته هایمان زیاد باشد که گم شان کنیم و فراموششان کرده باشیم. برای اینکه خواسته های ما رنگ واقعیت به خود بگیرند و در زندگی متجلی شوند باید:

۱_ واضح و شفاف باشد

به این معنی که دقیقا بدانیم چه میخواهیم و آن را در ذهن خود تصور کنیم. بهتر است روی کاغذ بنویسیم و برای رسیدن به ان هر روز یک قدم هرچند کوچک در جهت ان انجام دهیم.
اثر پروانه ای دقیقا به همین موضوع اشاره دارد که کارهای کوچکی که به صورت مداوم انجام دهیم، نتایج بزرگ به همراه دارد.

پس لازم است که درخواست مان واضح و شفاف باشد و تمام تمرکز مان روی آن باشد و از حواشی دور باشیم.

مثلا کسی که تمام تمرکزش روی یک خواسته قرار بگیرد و ان خواسته برایش اولویت داشته باشد در طول روز فقط به این فکر میکند که چطور میشود یک درصد به خواسته ام نزدیک تر شوم و همان کارها را انجام میدهد و دیگر به فکر این نیست که دیگران درمورد ان چه فکری میکنند یا چه حرفی زدند؟! این موارد بشدت سمی هستند و ما را از هدف دور میکند .

پرداختن به هدف اصلی و دور ماندن از حواشی و افکار منفی تصویر خواسته را در ذهن واضح و شفاف نگه میدارد.

۲_ دور از دسترس نباشد

خواسته های ما باید براساس منطق و استدلال باشد و فکر نکنیم غول چراغ جادو حقیقت دارد و میتواند در کسری از ثانیه ما را به خواسته های مان برساند .

یعنی در یک زمان مشخص خواسته ی معقولی در نظر بگیریم مثلا خواسته ی ما این است که مدل ماشین خود را ارتقا داده و به ماشین دلخواه مان برسیم .

اینجا فاکتور مهمی به نام زمان اهمیت خود را نشان میدهد و باید بدانیم منطقی تر ان است که یک بازه ی زمانی معقولی را با توجه به شرایط مالی خود در نظر بگیریم مثلا شش ماه پس انداز کنیم و بعد ان به این خواسته برسیم.

مشکل بسیاری از آدمها دقیقا همین است که میخواهند یک شبه ره هزار ساله را بروند یا وقتی دیگران را می بینند که چه دستاوردهایی داشته اند خود را مقایسه می کنند و میخواهند دقیقا همان چیز را داشته باشند.
درصورتی که هرکدام ازما در شرایط خاص خود زندگی میکنیم بنابراین نمی توانیم نتایج یکسان داشته باشیم .

۲_ مراحل رسیدن به خواسته ها

رسیدن به خواسته‌ها

اینکه ما خواسته های زیادی داشته باشیم اصلا اشتباه نیست زیرا جهان پراز فراوانی است و به اندازه ی تمام بشر روی زمین نعمت و فراوانی وجود دارد و تنها باید بدانیم رسیدن به خواسته ها ۳ مرحله اصلی دارد که در ادامه شرح میدهم.

۱_درخواست کردن

وقتی خواسته ی خود را از خداوند درخواست میکنیم بعد از ان باید آن خواسته را رها کنیم و به هیچ عنوان به ان خواسته نچسبیم. وقتی خواسته را رها کنیم و وابسته نباشیم به این معنی است که تسلیم خدای بزرگ شده ایم و او خود میداند در چه زمانی خواسته ی ما را تحقق بخشد.

رها بودن یعنی نگران نبودن و اطمینان صددرصد داشتن در نتیجه غمگین نبودن.

شاید افرادی را دیده باشید که مدام نگران و غمگین هستند… درواقع این افراد هنوز به خدای بزرگ که خود افریننده ی اوست ایمان نیاورده که خدای بزرگ میتواند در آن واحد از هیچ بسازد و از هیچ موجود کند.

افرادی که به خدای خود اطمینان دارند خواسته ی خود را رها می کنند دیگر نگران نیستند مثلا وقتی با دوستمان قرار میگذاریم که شام بیرون برویم به ان شخص اطمینان داریم و جز کسانی است که بسیار خوش قول و آن تایم است پس دیگر نگران نیستیم وبا خیال راحت به دیگر کارهای مان می رسیم.
آیا در طول روز حالمان بد است؟
آیامهم است که قرار است کی بیاید و قرار است چه اتفاقی بیوفتد؟

نه چون میدانیم در زمان مشخص به ان می رسیم. برای رسیدن به خواسته هایمان نیز باید همین قدر اطمینان و ایمان به خدای واحد داشته باشیم و درطول رسیدن به ان خواسته حالمان را خوب نگه داریم زیرا حال خوب مبنای رسیدن به اتفاقات خوب است.

و برای نگه داشتن حال خوب هرکس میتواند به چیزی علاقه داشته باشد مثلا پیاده روی، مدیتیشن یا هرکاری که حالتان را خوب نگه میدارد. ان را انجام دهید و جزؤ لایف استایل زندگی تان کنید.

۲_ پاسخی که جهان به تو می دهد.

وقتی ما درخواست میکنیم پیاممان را به کائنات فرستاده ایم و کائنات ان را دریافت کرده و برای ما مهیا میکند اما مساله مهم اینجاست که ما چگونه به نشانه ها و اتفاقاتی که بعد ان در زندگی مان رخ میدهد نگاه کنیم چون کائنات پاسخ ما را به صورت نشانه در زندگی ما وارد می کند.

مثلا خواسته ی ما پول است و وقتی این پیام را به کائنات داده ایم خداوند از طریق نشانه هایی که وارد زندگی مان میکند پاسخ ما را می دهد.

ممکن است آن نشانه یک فرد جدید در زندگی باشد که ما را با بیزینس جدید اشنا میکند و یا یک ایده ی خوب که به ذهن ما می آید و جهت زندگی را تغییر می دهد.

مثلا راه اندازی کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام و یا کار کردن روی سایت.

سوال طلایی از خود بپرسید:

هر روز این سوال را از خودمان بپرسیم که امروز چه قدمی میتوانم برای رسیدن به خواسته ام بردارم؟

این قدر این سوال را تکرار کنیم و بنویسیم که ملکه ی ذهن شود و هر روز به صورت نا خوداگاه ازخود بپرسیم وتبدیل به عادت شود.

۳_ دریافت

توجه به نشانه ها و پا گذاشتن در مسیر درست اگاهی که ما را از سیاهی ها ( خشم، کینه، حسادت، دروغ، بخل و…) دور نگه میدارد باعث دریافت هرچه سریع تر خواسته ما می شود.

کسانی که اگاه باشند وقتی به خواسته هایشان برسند بهترین عملکرد را دارند اما کسانی که هنوز اگاه نشده باشند به اینکه رسیدن به خواسته هایشان اتفاقی نبوده نمیتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

مثلا در مورد رسیدن به پول هنگفت در زندگی.. شاید فردی از طرف بانک مبلغ زیادی را در قرعه کشی برنده شود اما اینکه بتواند بهترین نتیجه و عملکرد را داشته باشد بستگی به این دارد که اگاه باشد یا خیر.

پس میتواند اگاهانه رفتار کند و ان پول را سرمایه گذاری کند یا اینکه نا اگاهانه رفتار کند و صرف مایحتاج زندگی و مصارف بیهوده که الویت ندارند در زندگی کند.

۳_عوامل موثر در سرعت رسیدن به خواسته ها:

سرعت رسیدن به خواسته ها

۱_ تلاش یک درصدی

هر روز در جهت خواسته هایمان تلاش یک درصدی داشته باشیم و هر روز این مورد را در برنامه ی ریزی روزانه خود تیک سبز زده باشیم.

۲_ مقایسه ممنوع

هرگز خود را با افرادی که همان مسیر را سالها پیش یا ماه ها پیش شروع کرده اند و دستاوردهای زیادی کسب کرده اند مقایسه نکنیم. مقایسه کردن خود با افرادی که هم سطح ما نیستند اصلا کار درستی نیست و میتواند سم بشدت خطرناکی در موفقیت ما محسوب شود.

افرادی که عزت نفس بالا دارند به هیچ وجه خود را با دیگران مقایسه نمی کنند و تنها کسی که خود را با ان مقایسه میکند دیروزشان است.

مقایسه ما را وارد مسیر دیگران میکند و تمرکزمان از روی خودمان برداشته می شود و از مسیر خود مان دور میکند.

۳_ الگو های مناسب پیدا کنید

از افرادی که انرژی خوار هستند و عموما به نام افراد منفی یاد میشود دوری کنید و بجای ان افرادی را جایگزین کنید که میتواند برای رسیدن به خواسته تان الهام بخش باشد و در زندگی ان افراد موفقیت هایی است که میتواند با خواسته ی شما همسو باشد.

الگو گرفتن ازاین افراد و تقلید مثبت از انها میتواند راه را برای شما اسان تر کند و از طرفی میتواند به شما انگیزه و انرژی بدهد.

مرور کردن زندگی این افراد به شما کدهایی میدهد که شما را به موفقیت نزدیک تر میکند مثلا میتوانید ببینید انها چطور تفریح میکنند؟ چطور برنامه ریزی میکنند؟ چطور خرج میکنند؟ یا چطور برای بدست اوردن خواسته هایشان تلاش کرده اند.

در زندگی هرکداممان ممکن است ادم های موفقی وجود داشته باشد اما اگر وجود نداشت در پیج ایستاگرام خود کسانی را فالو کنید که این ویژگی ها را داشته باشد و در فرکانس انها قرار بگیرید .

۴_کنترل ورودی ها

از کسانی که به شما میگویند «نمیشه تو هیچی نمی شی» دوری کنید. این افراد هیچ نقطه ی مشترکی با شما ندارند و اولویت هایشان با شما فرق میکند پس برای همین هیج درکی از شما و خواسته هایتان ندارد.

خواسته های خود را به هرکسی نگویید زیرا وقتی خواسته های خود را میگوییم هورمونی در مغز ترشح می شود که لذت ان خواسته کم می شود.
انگار به ان خواسته رسیده ایم و از شوق و اشتیاق و انگیزه مان کم می شود.

۵_ زنده نگه داشتن احساس لیاقت

باید این را بدانیم که برای خدا فرقی نمیکند خواسته ی ما بزرگ باشد یا کوچک. جهان پر از فراوانی است و ما اشرف مخلوقاتیم خدا از روح خود در ما دمیده و لایق بهترین ها هستیم

هیچ وقت از خدا کم نخواهید و خواسته های بزرگی داشته باشید متاسفانه ما از کودکی طوری بزرگ شدیم که میگفتیم « خدایا فقط همین خواسته رو دارم و قول میدم اخریش باشه» و بعد هم نیت می کردیم که به ان خواسته برسیم.

زیاد خواستن از خداوند اصلا بد نیست و ما لایق بهترین زندگی با بهترین امکانات و شرایط هستیم. کسانی که در فقر و یا تنگدستی قرار دارند نتیجه ی ذهن فقیر انهاست و باید عزت نفس خود را تقویت کنند.

۶_ به اندازه ی ایمانت داده می شود.

ایمان به این معنی نیست که فقط نماز بخوانیم هرکسی به روش خود میتواند به خدا وصل باشد تنها چیزی که ایمان ما را به خدا نشان میدهد داشتن ارامش است. در این حالت است که دیگر نگران نیستیم و حال خوبی داریم چون به منبع اصلی یعنی خداوند بزرگ وصل شده ایم.

سخن اخر:

کسی که عزت نفس دارد میتواند به خواسته های خود برسد. چون به خود اهمیت قائل است و میداند وقتی به این جهان مادی امده است باید خواسته های بزرگی داشته باشد و به انها برسد. زیرا جهان ما، جهان فراوانی است و هر کس به میزان ایمانی که دارد میتواند به خواسته هایشان برسد.
و ایمان بدست آوردنی است. یکی از عوامل موثر در داشتن ایمان قوی شکر گزاری است.

خدیجه احمدی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید